torsdag 3 juli 2008

Ledig imorgon!


Så då har ännu en arbetsvecka snart avklarats. Jag är ledig imorgon (fredag) men jobbar sen i helgen. Nåväl, imorgon ska jag ta det lugnt. Ska handla ingredienser till Sandras fisksoppa och sen blir det väl att jag lirar lite Quake ;)

Appropå det så måste jag berätta om mitt bästa Quakeminne. Vi pratar originalet som portats till Nintendo 64. Nåväl, jag och min bror Oskar satt och spelade det. Måste ha varit -98 eller nåt; en sisådär 10 år sen med andra ord. Vi hade precis haft en intensiv fight, den var rätt jämn vill jag minnas men jag lyckades tillslut fragga min lillebror - hans kvarlevor spreds blodigt på det kalla stengolvet. Ni som spelat Quake vet att spelare/fiender efterlämnar en ryggsäck innehållandes lite varierande ammunition. Jag ställde in siktet på ryggsäcken och sprang för glatta livet.

Oooh, mer ammo som jag kan avlossa mot min bror tänkte jag sadistiskt. Problemet för mig var bara att den fighten jag nyss avklarat hade sugit musten ur mig samt skadat min rustning rätt mycket. Jag var kanske nere på 10-15 i liv och en handfull rustningspoäng. Blicken fokuserades enbart på ryggsäcken.

S M A C K

Sa det och jag finner mig själv liggandes på golvet och tittar upp på min bror som springer förbi. Han har respawnat bara ett stenkast från sin tidigare grav och med hagelbössan skjutit ett skott som genast tar kål på mig. Jag blev så paff, mina känslor som först bestod av enorm glädje sjönk genast till skär förvåning. Vad fan hände har aldrig känts mer passande som uttryck.

Vi hade en intensiv fight som sen fick mig att tappa hakan. Kul var det i alla fall!

Appropå spel så letar jag efter ett bra racingspel för ps2. Funderar på nåt av burnout-spelen. Nån som har ett tips kanske?

Just fan, biljäveln dog idag för Sandra.. min bil! Den dör ibland när den står på tomgång. Ska prova ställa upp den annars får jag lämna in den :(

Inga kommentarer: