fredag 18 juli 2008

Alien Resurrection







Idag fick jag det psx-spel jag beställde i förrgår: Alien Resurrection. Det är ett spel för PSX(Playstation 1) men går alldeles utmärkt att spela på min ps2. Spelet är riktigt stämningsfullt och är relativt troget filmen med samma namn. Utvecklat av Argonaut Games som kanske är mest kända för spelet Croc för psx och saturn. Spelet släpptes hösten 2000 - alltså ett halvår efter det att ps2 kom ut på marknaden.





Spelet är snyggt för att vara för psx men jag önskar att dom hade väntat 6 mån - 1 år och konverterat allt till ps2 istället. Spelet är uppdelat i 10(endast?!) banor och är uppdragsbaserade. Man får spela fyra olika karaktärer ur filmen och det gör det lite mer varierat då uppdragen skiljer sig åt beroende på vem man spelar som. En längre och mer utförlig recension kommer så fort jag spelat igenom spelet.

Inga kommentarer: