lördag 2 augusti 2008

Furuvik

Jag åkte ju till Furuvik med jobbet igår. Det var jag och en till assistent plus den lilla busungen. Redan när vi satte oss i bilen så var vädret rätt så ostadigt. Mulet och lite regnstänk oroade mig men vi styrde kosan förbi Skutskär (oh denna underbara doft) och kom sålunda fram till Furuvik vilket tog ungefärlich en timme.

Vi åkte klockan 15 för att vi tänkte att det är mindre folk då och det blir lättare för busungen då. Han kan bli störd av för mycket oljud etc. Så det lät ju som en jättebra plan. Det kanske är en handfull barnfamiljer kvar plus några pensionärer. Vi hade packat med pastasallad och kanelbullar. Yey vilket äventyr tänkte vi. Och det blev det också. För hör och häpna - det var ju för fasiken Countryfestival på Furuvik!!!! Som höll på till 0100!!!!

Det var fullt av cowboys och cowgirls, klädda i jeans och läder med revolvern i ett hölster på höften. Vi såg även en och annan som var klädd i röda underställ. Ni som har sett en westernfilm nån gång vet vad jag menar. Ett sånt ställ med en "lucka" där bak haha.

Vi blev kvar i två timmar ungefär. Inga karuseller blev det men busungen var väldigt fascinerad av Piratskeppet men åka det vågade han inte ;)

Vi kikade i alla stånd, dom sålde hattar, trenchcoats i läder, indianskrudar, hölster och allt annat du kan föreställa dig som har med the good ole west att göra. Dom hade även line dance och square dance överallt. Så det var Countrymusik och folk som skrek grab the girl, turn to left, hoppilihopp och allt vad dom nu ropar ut. Det var en väldigt familjär stämning och hade jag inte jobbat så hade det varit rätt skoj att varit där ändå tror jag. Nu jobbade jag ju så det var bara att hålla ögonen så att inget gick snett. När vi var på väg hem så gjorde det nästan det.

Busungen sprang allt vad han hade mot ett godisstånd och försökte sno åt sig allt. Som tur var så skyddades godiset av "plexiglas" och sen fick jag tag på honom och kunde avvärja fler attacker som antagligen hade krossat godistjejens försvar och gett segern till Busungen.

Hemfärden gick bra. Vi åkte till min assistentkollega, grillade och drack gott. En helt ok dag och det här markerar att jag nu endast har två arbetspass kvar innan semestern!!!!

1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

Det låter som att det var en upplevelse ändå, trots countryköret. Det kan faktiskt vara trevligt på Furuvik, även om det mest är för fimparna.