torsdag 5 februari 2009

Mer saker Blizzard

Ja som jag skrev igår så mottog jag igår ett exemplar av det 11 år gamla spelet Starcraft. Som ni säkert vet så är även Starcraft 2 samt Diablo III på g från Blizzards enorma fantasifabrik. Dom håller även på med ett "next-gen MMO", dom söker för närvarande folk till utvecklingen av det spelet. Jag trodde allra först att Diablo III skulle vara ett MMO men det visade sig vara fel. Dock så väcktes en förhoppning att det kanske är Starcraft som ska ta steget in i MMO-världen. Det har ryktas om det men Blizzard tiger som vanligt.

Det vore onekligen läckert att äntra den världen som beskrivs i Starcraft. Antingen leka Terran marine och åka omkring i en Vulture, eller använda Protoss energisvärd eller slemma omkring som en Zerg. Kan alltid hålla tummarna.

Under tiden som jag väntar på både Diablo III samt Starcraft 2 så sitter jag alltså och spelar ett 11 år gammalt spel, som fortfarande uppdateras(senaste patchen släpptes i slutet av januari 09), som fortfarande är ett av dom populäraste onlinespelen. Kan det bli bättre?

3 kommentarer:

Tisdagsnjutaren sa...

Mythos är också en sorts diablo.

Johanna sa...

Jag har inga komentarer, tankte bara saga hej. Kollar in lite bloggar, ar sjalv ny pa plan. Laget?

Rikard Lang sa...

Jo tack, det är bara bra. Själv då? Jag har pratat med frugan om en weekend i London och hon tyckte att det lät mysigt. Det får bli framåt våren/sommaren. Så det ser vi fram emot :D